Aurat

watch_later
Boy: Awak nak tahu sesuatu tak?

Girl: Apa dia awak?

Boy: Setiap kali saya pandang awak tanpa tudung, selangkah ibu bapa awak menghampiri neraka tau.. Itu baru saya belum campur dengan budak lelaki kelas awak, budak lelaki jiran-jiran awak, dengan masyarakat. Agak-agaklahkan, mampu ke ibu bapa awak masuk syurga yek?

Girl: Saya mintak maaf awak. Hurmmm, saya janji lepas ini saya akan bertudung dan tutup aurat saya.

Boy: Awak jangan minta maaf dengan saya tapi minta maaflah dengan ibu bapa awakdan Allah.

Girl: Baik awak.

Boy: Haa, macam itulah anak solehah. Nanti sejuk perut ibu awak yang mengandung awak tau J



# Betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat. Maka kaum lelaki yang bergelar bapa/suami/abang/adik atau anak haruslah memainkan peranan mereka. Firman Allah “Hai anak Adam, peliharalah diri kamu serta ahlimu dari api neraka di mana bahan bakarnya ialah manusia, jin dan batu-batu….”#



sentiment_satisfied Emoticon