Berhenti!

watch_later
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Pada hari Jumaat, saya balik ke rumah dengan senang hati bersama azam dan iltizam yang kuat untuk membuat kerja rumah yang dibekalkan oleh setiap panitia mata pelajaran di sekolah serta berniat untuk menjadi lebih baik kepada ibu bapa.

Malam itu, saya telah menonton rakaman latihan salah satu sukan yang akan saya sertai.



Keesokan harinya saya pun cubalah di luar rumah.
Melompat ke sana dan ke mari.

Dan tanpa disangka keesokan harinya saya berjalan terhincut-hincut.


Dan esoknya saya menggunakan tongkat.


Diselang-selikan dengan penggunaan 'wilcha'.


Selama beberapa hari saya berasa sangat sakit terhadap kesakitan yang menyakiti kaki.
Sehingga tidak mampu membuat kerja sekolah dan segalanya.
Hanya duduk diam menahan kesakitan.

Pemulihan dijalankan samada moden dan tradisional.

Tapi
.

.

.

moden
.

.

.
Semasa di hospital saya telah menerima suntikan, ubatan, pengimejan x-ray dan sedikit 'nasihat' doktor.

Doktor kata:

-mungkin ligamen koyak

-jadi saya kena turunkan berat badan



-dan berhenti dari bersukan yang lasak...


jika saya mahu hidup yang baik apabila dewasa...


berhentilah selama 2-3 bulan atau setahun


DEMI SPM


Dan mak saya pun berpesan perkara yang sama maka luruhlah hati saya :)



Baru nak merasa main sukan untuk tahun terakhir sekolah :(



sentiment_satisfied Emoticon