Browser yang mencacatcelakan blog anda

watch_later
Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Malam semalam cari tutorial untuk blockquote. Sana sini sana sini yelah sebagai seorang blogger jantan yang kurang kacak ni taknaklah blognya terlalu girlish kan... Almaklumlah banyak bebeno tutorial yang kiut miut.
Jadi akhirnya aku dah jumpa pun yang simple dan tak terlalu girlish! Lihat bawah ↓

Biasa-biasa je~ hahaha kalau buruk sila hina!

Kemudian, dalam bosan-bosan tu aku pun bacalah beberapa blog-blog blogger terkemuka.

Alamak nak letak link mereka di sini pun dah lupa :P 

Okay takpe kita teruskan... dalam banyak-banyak entri mereka aku terbaca satu benda iaitu janganlah kita meletakkan banyak-banyak widget, blablablabla aku pun tak ingat  yang penting prakarsa utama yang aku dapat ialah blog kita akan akan jadi pelik kalau kita buat pelik sangat dalam browser-browser lain!



Yup! sebab tu aku buat sesimple dan semudah mungkin. 

Oleh kerana aku terlalu rajin memandangkan aku pengganggur yang menunggu keputusan SPM,
aku pun bukalah blog aku dengan 3 jenis browser yang ada dalam laptop ini.

Mari aku, kamu, kita lihat :

---

1. Google Chrome


2. Mozilla Firefox


3. Internet Explorer


---

Nampak perbezaannya?

Mungkin nampak kurang perbezaannya sebab memang blog aku simple huhuhu :'(

Pada hemat aku, chrome memberikan kepuasan dari segi visual dan sebagainya.

Tapi yang penting, yang aku pelik kenapa dekat Firefox ada ini :


yang berlink hijau tu. Apabila di'cursor'kan keluar ini :



Sejak bila aku letak iklan? Setahu aku aku buat blog tak letak iklan.

Apakah ini virus, malware, extension atau memang Firefox letak iklan?

Lagu Azlan and The Typewriter mula bermain di fikiran aku.

Lagu apa? 

Tanda tanya.

Sebelum itu, terima kasih daun keladi kepada Hazy

untuk ini ↓


Ini akan dimasukkan dalam turutan header aku nanti hihi terima kasih Hazy ini memang kiut hahaha.
Doakan SPM aku :)
avatar

try google pasal awardhotspot tu..saya kdg2 rimas jugak bila ada website yg naik benda tu -_-..semua perkataan hijau

delete 7 February 2014 at 15:27
avatar
Amir Khalis person

yang peliknya untuk blog saya cuma keluar di Firefox :P

delete 7 February 2014 at 15:42
avatar
Amir Khalis person

okay! saya dah jumpa cara meremove benda ini http://www.anvisoft.com/resources/how-to-remove-awardhotspot-com-popup-ads-adware-removal-guide/ tapi saya punya firefox masih ada :P

delete 7 February 2014 at 15:50
avatar

ohhh..lain2 ea..ehe..sy sokmo guna mozilla . rasanya tak pernah pulak jadi mcm tu . =)

All the best utk result spm tu .. keep calm n pray . ^_^

delete 7 February 2014 at 16:48
avatar

ayop! aku punya pun ada benda tu. tp dekat chromelah.

delete 7 February 2014 at 17:37
avatar

xtau pulak browser boleh beri kesan pada blog. thanks 4 sharing.. ;)

delete 7 February 2014 at 17:53
avatar
Amir Khalis person

yang penting benda ni menyemakkan pemandangan kita hahaha :D

delete 7 February 2014 at 17:56
avatar

lawanyaa bakal header *jeles* haha

delete 7 February 2014 at 20:35
avatar
Amir Khalis person

ouh hahaha dah tak bakal :D

delete 8 February 2014 at 03:25
avatar
Anonymous

bro baru habis spm ye....sama cam adik saya....btw, agak menyesakkan jugak iklan2 ni...kdg jadi menyampah dgn produk yg diiklankan....haha....

delete 22 April 2014 at 19:38
avatar
Amir Khalis person

hehe saya budak lepasan spm yang result pun tak seberapa... tapi memang lagi-lagi yang iklan tak sepatutnya tu hahaha :D

delete 22 April 2014 at 21:30



sentiment_satisfied Emoticon