jenis status fb budak baru dapat result SPM

watch_later
Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Akhirnya keputusan SPM keluar. Maka keluarlah juga sekalian dari PLKN, pekerjaan dan pengangguran. Dalam entri ini aku tak bercerita mengenai keputusan aku, perasaan aku, segalanya mengenai hari itu cuma mahu semoga anda semua doakan kejayaan saya selepas ini. Terima kasih. Status ini tiada kena mengena antara yang hidup atau yang mati. Ini hanyalah kajian aku berdasarkan pemerhatian dan konklusi.

---

Baiklah, pada hari ini aku akan tunjukkan jenis-jenis status facebook pelajar lepasan SPM yang baru sahaja menerima keputusan SPM. Status ini terbahagi kepada:

1. Status pelajar mencapai matlamat dan straight A's

-Berterima kasih dan bersyukur 
"Alhamdulillah,kejayaan 9A+ ini saya tujukan kepada ibu ayah yang banyak membantu, guru-guru yang sabar dengan sikap saya, rakan-rakan yang saya hargai dulu, kini dan selamanya, adik junior yang comel serta semua insan yg membantu saya dalam perjalanan ini.. Alhamdulillah Ya Allah, berikanlah mereka kesempurnaan di dunia dan akhirat..:')"

-Menunjukkan gambar keputusan dan kegembiraan
 

-Berkira-kira hadiah yang akan diterima
"Dengar cerita PIBG akan beri komputer riba.. Yahoo minta phone dengan parents ar..."

-Pening nak pilih hala tuju
"Agak-agaknya biasiswa mana paling baik? Nak overseas atau dalam negara?"

2. Status pelajar tersentak kehampaan dan kesedihan

-Berterima kasih, bersyukur dan akan cuba lagi
"Walau apa pun keputusan yang kita dapat, sama ada cemerlang atau tak, itu semua Allah dah tentukan. Yang penting, apa yang kita perolehi dengan keredhaanNya. Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang. Kalah hari ini bukan kalah selamanya"

-Menunjukkan gambar kehampaan dan quote semangat 
 

-Terlepas hadiah yang dijanjikan
"Damn! Terlepas S5 dengan iphone 5. Huhu terima sahajalah kereta Mini Cooper ini."

-Pening takut universiti mana akan terima
"Aku nak ambil biasiswa Petronas, tapi tak dapat capai tahap. Hurmm nak ambil diploma dengan asasi yang aku nak pun susah. Macam mana ini? Kahwin jelah senang! Hahahahaha."

---

Anda yang mana agaknya? Aku kategori kedua. Tapi aku tak buat apapun status fb kerana sangat hampa. Alhamdulillah aku bersyukur dapat ibu bapa yang sangat tenang dan menjadi spinal cord aku. Terima kasih juga kepada semua kawan-kawan yang sentiasa beri semangat dan paling penting aku amat menghargai mereka yang bantu aku semasa sakit, tak boleh bangun, dan tak boleh gerak sepanjang SPM. Apresiasi yang jutaan untuk itu semua. Sekali lagi maaf untuk sekolah aku sebab mungkin aku antara punca kegagalan yang dicanang. Apapun tahniah kepada yang berjaya dan yang macam aku kita buktikan lagi okay! Dan kepada yang sempat tuju dan tujah aku semalam sebab kamus yang hilang terima kasih tambah air mata dan kegelisahan aku :)

aku nak jadi cikgu

avatar
Amir Khalis person

eh eh sol mana tahu haha amin :)

delete 21 March 2014 at 16:37
avatar
Amir Khalis person

macam-macam aznil hahaha :D

delete 21 March 2014 at 16:38
avatar

This's not the ending amir khalis . Ini baru permulaan okeyy ^^

delete 21 March 2014 at 17:07
avatar
Amir Khalis person

btw congrats untuk kau (y)

delete 21 March 2014 at 17:10
avatar
Anonymous

dapat 4 - 5 credit keatas pun syukurla nakkk :)

delete 21 March 2014 at 20:29
avatar
Amir Khalis person

yup! kena akur untuk bersyukur seadanya :)

delete 21 March 2014 at 21:10
avatar
Anonymous

Ayob yang hebat, jangan putus asa .
Kalah, kecundang, tu semua dalam minda je .
yg penting bangkit semula.
Kekal positiff !

delete 21 March 2014 at 21:45
avatar
Amir Khalis person

sahabatku tanpa nama yang hebat,
terima kasih imma very appreciate it :)

delete 21 March 2014 at 21:57
avatar

All the best for your future undertakings :)

Seronok tengok orang yang nak jadi cikgu.

delete 22 March 2014 at 10:09
avatar
Amir Khalis person

thank you Farah :)

delete 22 March 2014 at 10:21
avatar

I can feel your feelings through this entry... you know what? i'm sure you actually know your true ability... what you are capable to get. When you face some problems, you will have a few things to concentrate on and it sometimes conflicts one another. And surely you were unable to give the best to either one... Well... that is something great!!! ... forgive me to say that from my view, you are lucky... you faced the situation very early in your life... it makes you matured sooner than others. Now, look carefully... are you actually successful or fail? For the school thing... it's normal... it's beyond their control and normally we (at school) may be got frustrated only for a short while... then we moved on, try to create another success with new batch... don't you think so? :D best wishes to you... and I'm sure you will be fine and know what you are going to do!

delete 22 March 2014 at 11:31
avatar
Amir Khalis person

thanks bro. i'm very appreciate it. you make me think deeply about life. today is not my day maybe the another day :)

delete 22 March 2014 at 11:58
avatar

Dulu dpt result SPM takda la semuanya dapat A. Tp bersyukur dapat A utk subjek yg ditarget. Sbb dah berusaha sehabis mungkin. Bersyukur dgn usaha yg dilakukan. Dulu takda lagi facebook, so tak dapek nak update status pasal SPM. Hahaha.

Dont worry la amir. Ini baru permulaan. Yg penting ilmu yg ada tu dimanfaatkan. Ada orang ilmu tinggi tapi tak digunakan dan tak diamalkan pun tak guna juga.

delete 22 March 2014 at 12:27
avatar
Amir Khalis person

Terima kasih huhu tapi sedih juga.
Betul juga tu tak guna kalau ada ilmu tak digunakan diamalkan. :)

delete 22 March 2014 at 13:29
avatar

Ayopppaaa ! lama x keep in touch ngan hang ! apa khabaq weyy !

Ayopp chill , aku pon x dapat A lurus .. Sedih tu sedih, sebab tak dapat apa yang mak pak harapkan .. Menanges kot bila pikiaq mak pak T___T . Try baca nih http://angelwearsgucci.blogspot.com/2012/01/tengsomac-allah.html

Kakak aku bagi link ni kat aku .. alhamdulillah , rasa legaa ..
Mungkin bukan sekarang rezeki kita, Allah punya perancangan lagi hebat ! kita kena percaya !
Nanti kat matrik/asasi/maktab atau kat mana2,kita kena pulonnnn lagi ! fightingggg !!! sebab tak mahu luka lama berdarah kembali..

Semoga dapat jadik cikgu weh !

delete 22 March 2014 at 14:27
avatar

aku baru je terima result spm,dan aku golongan kedua. xmengahmpakan sangatlah atleast makbapa terima result akiu itu dah cukup. cewahh ayat aku. hahaha

delete 22 March 2014 at 17:01
avatar
Amir Khalis person

Peyokkkkkkkkkkuuu ! hahaha kaulah yang menyepikan diri !

Hahaha alhamdulillah boleh chill. Aku dah baca dan sangat memberi banyak jawapan dengan soalan sekarang haha.

Mungkin hari ini bukan hari kita esok lusa mungkin :)

Kau pun semoga jadi cikgu PJ!

delete 22 March 2014 at 19:33
avatar
Amir Khalis person

haha samalah asalkan makbapak terima dan tak marah-marah itu dah tenang :D

delete 22 March 2014 at 19:35
avatar

aku pon kira golongon kedua lha. sedih , hampa tapi buat2 macho je haha.
tkpe lah amir perjalanan kita masih jauh :)

delete 22 March 2014 at 22:25
avatar
Amir Khalis person

huhu kalau kau buat0buat macho aku terpaksa buat-buat cun hahaha.
yup! semoga nanti lebih baik :D

delete 23 March 2014 at 00:01
avatar

today is also the most important day in your life... it teaches you something in your life... embrace it! :D

delete 23 March 2014 at 17:56
avatar
Amir Khalis person

moving forward :)

delete 23 March 2014 at 18:19
avatar

byk nye la join GA , segmen dll tu . haha . penat tekan older post cari artikel nk komen .

hee .

btw , apa2 pun result spm tu . bersyukur je la . dah masuk u , org dah x tanya pasal spm ni . ditinggal kesepian . huhu .
Yang penting buat pilihan terbaik nk pilih u mana . Sy suggest pilih kos ape dulu , baru pilih u . Istikharah tu penting! All the best for your future life . =)

delete 26 March 2014 at 21:40
avatar
Amir Khalis person

hehe banyak ikut serta GA dengan Segmen sebab tak ada idea.

terima kasih Kak Ai Syah sudi singgah sini dan beri semangat :)

delete 26 March 2014 at 21:55



sentiment_satisfied Emoticon