sabar. kalau bukan hari ini mungkin esok

watch_later
comment 2 Comments
Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Terima kasih kepada semua yang sentiasa memberi semangat kepada aku dan mereka yang di bawah. Huhu melalui entri aku hari itu dan kata-kata Abg Mamluk nanti aku akan buat lagu untuk ini hahaha. Maaflah kalau tak sedap sebab lagu ini bercampur baur. Lagu asal dari Jangan Pikirin Abang, Rilek Brader, Lama Tak Jumpa dan Al-Haq.

---



Jangan pikirin abang, Jangan rasain abang
Yang penting happy saya, Ngak ada yang gratis abang
Susahnya jadi orang...

Dugaan bukan hanya dalam drama, Ia kan ada dalam hidup kita 
Satu persatu dugaan kan menjelma, Mahu tak mahu terpaksa terima 
Jangan bilang lagi jumlah aksara, Jangan tanya lagi berapa ku ada 
Dah ku cuba usaha sebaiknya, Dan dah ku cuba tawakal juga doa 
Kalau hari ini hari duka lara, Mungkin hari esok hari riang ria 
Tahniah mereka yang gembira, Yang sama aku ayuh kita cuba 
Terima kasih untuk Maha Esa, Jutaan dihargai untuk ibu bapa 
Guru di hati tidakkan lupa, Maaf sekali lagi untuk semua 

Rilek brader brader rilex, Rilek brader brader rilex
Rilek brader brader rilex lah.. Rilek brader brader rilex
Rilek brader brader rilex, Rilek brader brader rilex lah..

Tak mampu diamkan yang bertanya, Tak mampu biarkan kita dihina 
Kan dah tertulis qada dan qadar, Hakikatnya begitu hanya perlu redha 
Mencalar misi dan visi segala, Cuba renungi apa salah kita 
Kalau dah singkap ubahlah semula, Supaya dapat menjadi ‘pencipta’ 
Mulanya aku pun rasa terseksa, Bernasib baik ibubapaku selamba 
Mereka kata tenanglah sahaja, Sabar dan cuba berfikiran terbuka 
Dan maaf tak mampu aku berjumpa, Sebab tak mahu untuk tunjuk muka, 
Tunggu hari nanti kita semuka, wahai sahabat kan ada masa 

Lama tak jumpa, Kini bersua
Aku sukakanmu, Ku cinta padamu
Engkau sukakanku, Kau cinta padaku

Sebelum undur diri belum terlupa, Untuk diri ini masih berasa 
Aku tahu aku tak sempurna, Tapi jangan kamu sakitkan jiwa 
Asalkan nanti jadi orang berguna, Untuk agama, negara, bangsa 
Sayangkan panji masih merdeka, Teguhkan hati menghirup udara 
Janganlah sangsi papa kedana, Belum tentu lagi hidup si kaya 
Jangan diramal rezeki manusia, Bukan kau kawal tapi Maha Kuasa 
Terus beramal mencipta idea, Bukan metafora yang hiperbola 
Asal berkarya bukan berpujangga, Tetapi demi dunia dan di sana.

Ku bersujud padamu, berdoa pada yang satu,Padamu aku mengadu, Allah yang satu,Mohon petunjuk darimu, berderai air mataku,Ku ingin dekat denganmu. Ya Allah x2, ampunilah dosa dosaku yang lalu,Ya Allah x2, Maha Pengasih,Penyayang, Maha Mengerti.

---

Yeah! Bersabar sebab kalau bukan hari ini mungkin esok :)

#sabar
avatar

whoahhahaha... bijak sekali... kira ok tu boleh buat benda-benda macam tu... respek!!! calm down ok... look forward...yang selesai dah selesai... :D Gambatte!!!

delete 23 March 2014 at 17:53
avatar
Amir Khalis person

terima kasih . gambatte!!! :D

delete 23 March 2014 at 18:16



sentiment_satisfied Emoticon